Štedljivi SUV: Francuz koji ima – ono nešto

Novi Peugeot 2008 svi su opisivali kao adut na tržištu koji će pomesti konkurenciju u kompetitivnoj kategoriji koja se laički označava kao “mali SUV”. Čim se približite novom modelu 2008, odmah je učljivo da je “mali” pogrešan izraz za taj automobil. Riječ je, naime, o vozilu čije su dimenzije 4300 x 1770 (s retrovizorima 1987) x 1550 mm, a međuosovinski razmak mu je 2,6 m. Drugim riječima, novitet je 14 cm dulji, a 3 širi od prethodnika. Narastao je i međuosovinski razmak, i to za 7 cm, a širi je i prednji i stražnji trag kotača.

Dakle nije “mali”. Ali je SUV. Ono što ga čini još impresivnijim poklopac je motora, koji je vrlo visok, pa se, kada se stoji ispred automobila, doista ima dojam da je riječ o pickupu, a ne o pravom estetskom čudu. Peugeot uvijek vodi računa o dizajnu nešto više od ostalih “francuza” i uvijek postavi standard koji drugi slijede (čitaj: kopiraju). Dobar dizajn je nešto što se od Peugeota očekuje, pa ni novi model nije iznimka.

Konkretno, ovaj je model sedam dana bio pokroviteljski automobil na Fažana Media Festu i tijekom tjedna prevezao je 50-ak novinara i sudionika festivala. Svi koji su ulazili u automobil zapazili su “ono nešto” na prvi pogled. Čak su se i sasvim tehnički nepismene osobe zanimale za “ime” automobila.

Ima “ono nešto”

Uz samog izgled, nova 2008-ica ima podosta i drugih aduta, prije svega to je štedljivi dizelaš uparen s osmobrzinskim automatskim mjenjačem. Prema specifikacijama, automobil troši 4,2 litre dizela na 100 kilometara u gradskoj vožnji, samo 3,5 litara u vožnji izvan naselja, što daje prosjek od 3,8 litara dizela. Treba imati na umu da se ti podaci odnose na vozilo koje je prazno teže od 1300 kilograma (dakle, nije “mali”). Štedljivost nije na štetu snage, jer gorespomenutih 1300 kilograma 1,5-dizelski motor od 130 konjskih snaga može navodno dotjerati do 199 kilometara na sat.

Automatski mjenjač može se podesiti u tri režima rada: “eco”, “normal” i “sport”. Ako želite malo agresivniju vožnju, u režimu rada “sport” dobije se jače ubrzanje i isključuje se funkcija u drive asssistu koja drži automobil u sredini traka i upozorava vozača ako se vozilo počne (bez pokazivača smjera) kretati izvan traka. Inače, funkcija se može isključiti tipkom na lijevoj strani ispod upravljača, ali je vrlo korisna na dužim putovanjima, pogotovo na autocesti.

 

Pročitaj cijeli članak na https://www.glas-slavonije.hr/442741/10/Stedljivi-SUV-Francuz-koji-ima—ono-nesto