THE PEUGEOT i-COCKPIT® SLAVI DESETU GODIŠNJICU: PRIČA O ODVAŽNOM I USPJEŠNOM IZUMU

PEUGEOT i-Cockpit® slavi desetu godišnjicu: priča o odvažnom i uspješnom izumu

Prije više od deset godina PEUGEOT je hrabro odlučio u prvoj generaciji modela PEUGEOT 208 uvesti revoluciju u element koji se u povijesti automobila najmanje mijenjao: položaj vozača. Otad je proizvedeno gotovo 10 milijuna primjeraka te je i-Cockpit® postao dio cijele game vozila. Svoju izvrsnost dokazao je unaprjeđenjem emocija u vožnji, poboljšanjem sigurnosti i udobnosti vozača i putnika te time postao prepoznatljiva značajka vozila marke PEUGEOT.

PRIVLAČNOST: Jedinstven i inovativan dizajn.

EMOCIJA: Intuitivna vožnja bez premca.

IZVRSNOST: Revolucionarna ergonomija.

Koncept i-Cockpit® nastao je na temeljima triju elemenata koji se nisu mijenjali:

  • Kompaktan upravljač za bolji osjećaj u vožnji i optimalnu upravljivost.
  • Izdignuti ekran koji vozaču omogućuje pregled nad svim informacijama povezanima s vožnjom bez potrebe za pomicanjem pogleda s ceste.
  • Veliki središnji zaslon na dodir, nadohvat ruke i u vidnom polju, omogućuje vozaču da upravlja glavnim funkcijama automobila.

Koncept i-Cockpit® postao je prepoznatljiv element u svakom PEUGEOT automobilu. Dio je svakog modela i glavni junak priče o uspjehu.

Ta je priča započela 2010. kad je na Salonu automobila u Ženevi predstavljen konceptni automobil PEUGEOT SR1, elegantni coupé-kabriolet na kojem su prikazane neke od zamisli koje marka razvija. To je uključivalo i revolucionarni položaj vozača koji je okrenuo tradicionalna pravila o dizajnu i ergonomiji naglavačke.

Timovi marke PEUGEOT željeli su unaprijediti vozačevo sjedalo da bi pobudili više emocija te osigurali bolju ergonomiju i veću sigurnost. Mali tim dizajnera i inženjera bacio se na posao: relativno je brzo razvijen prijedlog o manjem upravljaču. Dotad su upravljači bili veliki, a informacije s instrumentne ploče očitavale su se kroz upravljač. Smatrali su da zbog konvencionalnog položaja instrumenata i upravljača dolazi do odvlačenja pažnje. Najbolji je položaj za čitanje informacija s ekrana u ravnini očiju i  zato informacije moraju biti dostupne u ravnini očiju. Novi položaj u kombinaciji s manjim upravljačem doveo je do nastanka posve novog sustava i razvoja ekrana koji je poznat pod nazivom „head-up displej”. Dodan je zaslon na dodir koji je doveo do pojednostavnjenja upravljanja funkcijama i omogućio povezivost. Tada je PEUGEOT prvi put ugradio zaslon na dodir u automobil.

„Ulozi su za marku bili visoki, preuzeli smo rizik posvetivši se toliko inovativnom i novom konceptu. Prije svega, željeli smo biti sigurni da će se našim kupcima svidjeti taj koncept. Organizirali smo testne vožnje na stazi s kupcima iz Francuske i Njemačke. Najprije su vozili automobil s konvencionalnim upravljačem i armaturnom pločom, a zatim su prešli u prototip vozila s novim upravljačem i novom izdignutom pločom. Povratne informacije bile su izvrsne i vrlo kvalitetne. Mladima su se svidjele sportske osobine, a stariji vozači smatrali su da je automobil okretan, moderan i da predstavlja pomak u odnosu na prošlost. Svi su se brzo navikli na manji upravljač. Bili smo uvjereni da smo smislili nešto posve jedinstveno.” Jérôme Micheron, direktor proizvoda, Peugeot

PEUGEOT 208 opremljen sustavom i-Cockpit® predstavljen je 2012. i izazvao oduševljenje

Prva generacija modela PEUGEOT 208 izazvala je oduševljenje jer je sustav i-Cockpit® bio dio serijske opreme. Ubrzo je bilo jasno da je riječ o inovaciji koja mijenja iskustvo vožnje:

  • Veći užitak u vožnji: zahvaljujući kompaktnom upravljaču, automobil okretnije no ikad reagira na pokrete vozača, koji pak za isti pokret treba manje pomicati ruke no ranije.
  • Veća udobnost u vožnji: instrumenti su u razini očiju pa ne dolazi do tolikog napora. Niže postavljeni upravljač omogućuje udobniji položaj ruku vozača, a središnji zaslon na dodir jamči intuitivno upravljanje glavnim funkcijama vozila.
  • Optimalna sigurnost: kompaktni upravljač omogućuje brže reakcije, zahvaljujući izdignutom ekranu nema potrebe micati pogled s ceste, a upozorenja s armaturne ploče lakše su vidljiva. Sve to smanjuje umor vozača te tako poboljšava sigurnost.
  • Jedinstveni dizajn: tehnološki napredan i profinjen, unaprjeđuje iskustvo vožnje.

Otkad se pojavio, PEUGEOT i-Cockpit® neprestano se razvija i modernizira. Druga generacija modela PEUGEOT 3008 i PEUGEOT 5008, predstavljene 2016., bile su opremljene inačicom s digitalnim zaslonom od 12,3 inča koji se može u potpunosti izmijeniti i personalizirati, a ispod središnjeg zaslona postavljeni su prekidači koji dodatno pojednostavnjuju pristup glavnim funkcijama. U drugoj generaciji modela PEUGEOT 208 predstavljenoj 2019. uvedena je 3D digitalna instrumentna ploča.

PEUGEOT i-Cockpit otišao je još jedan korak dalje u novim modelima PEUGEOT 308 (2021.) i 408 (2022.) kad je uveden novi i-Connect® infotainment sustav, s novim kompaktnim upravljačem koji može prepoznati položaj ruku vozača kad upotrebljava sustave za pomoć u vožnji i prekidačima osjetljivim na dodir koji se mogu konfigurirati za klimatizaciju, telefonske kontakte, radijske postaje i postavke za pokretanje aplikacija, gdje korisnik sam odabire koju će funkciju postaviti.

PEUGEOT i-Cockpit® još nije gotov s razvojem

Priča o sustavu PEUGEOT i-Cockpit® tek je počela: „Sustav i-Cockpit® uvijek mora biti intuitivan, dinamičan i prepoznatljiv: to je jedan od ciljeva koje smo si zacrtali. PEUGEOT je predvodnik u tom području pa moramo nastaviti krčiti put novim inovacijama i izumima kako bismo uvijek bili korak ispred i ostali na čelu. Stalne nam promjene omogućuju da uvijek iznenađujemo i ostanemo na vrhu. Jedno je sigurno – sustav i-Cockpit® ima blistavu budućnost!” Bertrand Rapatel, direktor unutarnjeg dizajna, PEUGEOT

Koncept PEUGEOT INCEPTION predstavljen na sajmu CES u Las Vegasu početkom godine, pokazuje razvoj koji se očekuje za PEUGEOT i-Cockpit®, u još intuitivnijem obliku s revolucionarnim novim upravljačem Hypersquare, koji nudi nove funkcije za novu generaciju odraslu uz tablet-računala i pametne telefone.