DS 3 Black BlueHDi 100 vs. Peugeot 208 1,6 BlueHDi Allure

Isti pogonski motor u dva vrlo slična, ali ujedno i vrlo različita automobila koji pate na stilsku dotjeranost i posebnost, i to za 149.900 i 143.250 kuna

Specijalne serije automobila u nekim su zemljama vrlo tražena roba, te se prodaju daleko bolje od ‘običnih’ modela. Dakako, kad svako malo imate neku ‘specijalnu seriju’ teško je onda i sjetiti se kakvo je ustvari serijsko izdanje. Uglavnom, nakon više od pet godina u prodajnim salonima, normalno da se radi na poticanju prodaje modela koji se očekuje u novoj generaciji, a ovako ušminkana izdanja svakako su dobar način oživljavanja priče o poznatom vozilu. Jedan od takvih svakao je i DS 3, koji je ove godine prikazan u Black izdanju, a koji smo i sami imali priliku isprobati uz BlueHDi motor od 99 KS.

Nasuprot modelu DS 3 u Black izdanju stavili smo redizajnirani Peugeot 208, također u izdanju od 99, odnosno 100 KS, a koji pažnju na cesti svakako privlači posebnom teksturiranoj boji ‘Ice Silver’. Ovisno o svjetlu ova boja pruža istodobno pruža matirani i satenski sjaj, a čime se dovoljno naglašavaju karoserijske linije 208-ice. Nakon što se približite automobilu i rukom ‘probate’ boju, djeluje grublje od matirane, a prema navodima proizvođača trebala bi biti lakša za održavanje, uz otpornost na sitne ogrebotine i lagano ispiranje prljavštine. Dakako, to je itekako potrebno jer i više privlači prašinu. Vrijeme će tek pokazati prednosti i mane novog laka.

Iako je DS 3 u ponudi s tri benzinska i isto toliko dizelskih motora, specijalna Black serija dolazi isključivo uz srednju dizelsku verziju od 99 KS. Riječ je o motoru iz BlueHDi serije uparenom sa 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Motor obujma 1560 ccm pri 1750 okretaja u minuti razvija i 254 Nm maskimalnog okretnog momenta. Iako Peugeot deklarira snagu od 100 KS, riječ je o istom motoru, doduše uz nešto različite performanse. DS 3 treba 10,9 sekundi da s mjesta postigne brzinu od 100 km/h, dok je 208-ici za istu brzinu potrebno 12 sekundi te postiže najveću brzinu od 187 km/h, dva manje od DS 3. Tu je i razlika od 85 kilograma težine, gdje prednost ide Peugeotovom modelu sa 1075 kilograma.

Iako se potrošnja od pet litara na testu, bez nekih bitnijih razlika između ova dva modela, ne može smatrati visokim i lošim rezultatom vjerujemo da bi se to još moglo i poboljšati da je u upotrebi 6-stupanjski mjenjač. Dakako, svjesni smo i činjenice da bi to značilo i nešto višu cijenu proizvodnje, odnosno konačnog proizvoda. Nešto kraći hod i malo više preciznosti nikada nisu na odmet.

DS3 je postavljen na 17-colne alu naplatke s gumama 205/45, a iako je riječ o automobilu koji naginje sportskim performansama, naše i ne toliko pretjerano dobre ceste ipak bi bolje podnijele nešto ‘mesnatije’ gume koje bi DS 3 učinije udobnijim. Ipak, ovako mami na nešto brže prolaske zavojima te hitrije svladavanje željenog puta.

Iste dimenzije gume zadesile su i testnu, najbogatije opremljenu Allure verziju 208-ice. Uz ovu razinu opreme idu i sportski oblikovana sjedala, naslon za ruku, automatska dvozonska klima, nova ukrasna letvica te puno kroma i klavirskog laka što djeluju otmjeno. Treba imati na umu da je ovo ipak model koji više traže vozačice, pa nam je možda malo teže suditi o ambijentalno plavičastom osvjetljenju rubova staklenog krova (doplata 3600 kuna). U odnosu na DS 3 Black, središnji greben krasi i središnje smejšten 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji prikazuje projekciju stražnje kamere kao pomoć kod parkiranja. Zahvaljujući funkciji Mirror Screen sada je moguće spajanje na na internet i upravljanje mobilnim aplikacijama s vašeg pametnog telefona. Tu je i maleni, sportski profiliran upravljač koji jednostavno paše ili ne paše s obzirom na iza smještene instrumente.

Na spomen DS modela mnogi će odmah zaključiti kako je riječ o Citroënovu automobilu, što dakako nije u potpunosti točno, odnosno krivo. DS linija nastala je kao dio Citroëna, ali je francuski proizvođač odlučio osamostaliti ovu marku te je zasebno razvijati. Iako su na testnom primjerku još uvijek obilježja Citroëna, s dolaskom novih vozila taj dio je izostavljen te se danas vode kao zasebni modeli.

Krajem protekle godine napravljen je lagani redizajn koji je modelu DS 3 donio ove svjetlosne sklopove koji su pored same upečatljivosti, i funkcionalni. Nova LED dnevna svjetla okomito su smještena u prednji branik pa prednja svjeta sada objedinjuju tri LED i jedan ksenonski modul. Tako je vozaču na raspolaganju daleko snažniji svjetlosni snop koji noćnu vožnju čini ugodnom, sigurnom ali i daleko manje zamornom. Pored toga valja znati kako LED svjetla imaju i 20 puta dulju trajnost od halogenih žarulja, a uz to troše do 35% manje energije kod kratkih, odnosno do 75% manje energije kod upaljenih dugih svjetala. LED tehnologijom opremljena su i stražnja svjetla.

Specijalnu Black seriju prepoznajemo po crnoj metalik Perla Nera boj, 17-colnim Aphrodite naplatcima od lagane legure koji mogu biti u sjajnoj sivoj ili crnoj boji, ukrasnom paketu Black te pletenom tkaninom Alcantara Mistral u unutrašnjosti. Sportski profilirana sjedala vožnju čine ugodnom i tijekom brže vožnje, jer upijaju tijelo vozača i suvozača uz sebe.

Sportski duh vidljiv je i u kromiranim papučicama, kao i bočnom osloncu za lijevu nogu. Već smo navikli da se na prednjim sjedalima nudi vrlo velika prostranost, a da ovo nije automobil predviđen za prijevoz više putnika dovoljno govori skučenost na stražnjoj klupi. Pohvala ide završnoj obradi materijela koja je na vrlo visokom nivou. Popis serijske opreme osigurava sve potrebno, od putnog računala i automatskog klima uređaja do parking senzora, tempomata…

Mali 208 nudi sve to, ali u još dinamičnijem paketu i nevjerojatnoj agilnosti. Za njegovim upravljačem vlada osjećaj da možete napraviti sve što vam padne na pamet i usput ugodno i bezbrižno putovati. Od sigurnosnih je elemenata novost Active City Brake s tehnologijom automatskog kočenja, a koja prepoznaje prepreku ispred, te automatski aktivira maksimalno kočenje. Tehnologija koja se polagano seli iz automobila višeg segmenta i prema manjim vozilima.

Želite li sjesti za upravljač specijalne serije DS 3 Black BlueHDi 100 budite spremni izdvojiti 149.900 kuna, dok je za isto tako dobro opremljenu 208-icu sa istim pogonskim strojem potrebno izbrojati 143.250 kuna. Razlika je i u karoserijskoj izvedbi, gdje DS 3 ima isključivo jedan par vrata, a 208-ica može kao i u testnoj verziji imati pet vrata.

Originalni članak - Automotorisport.hr